新旧交替


跟了我足足十年的G-Shock,今天开始光荣退役了。
想当年用海军的第一份薪水买下,陪着我渡过数不尽的
风风雨雨。
虽然几年前开始出毛病,丧失Stopwatch功能,再后来
timer,alarm,mode都不能换,最后,连小灯都死了。

去年,表带断了一半,剩下的一半被我修饰了一番,还可
以戴戴。
现在,表带终于再次断裂,肯定是不能再戴了……

小苇曾叫我换一支新的,我死都不肯,原因是它的基本作
用还健在。它还能够准确地告诉我快了七分钟的时间。

小苇受不了,叫我至少换一换表带。
本来是同意了,可是想一想还是不要。
毕竟它跟了我这么多年,没功劳也有苦劳吧,
我好歹也要给它留一个全尸,让它去得安详嘛。

虽然它脸上的数字还在一秒一秒地跳着,也不知道什么
时候会停,我已决定让它安享晚年,好好地渡过剩下的
时间。


取而代之的就是上面这个年轻人啦!



虽然它没有G-shiok功能,基本功能应有尽有,而且价格合理。
希望它能继承前辈的遗愿,为主人效劳吧!

1 条评论:

匿名 说...

you have continued to do a lot of ground work for zane after taking over from yc.

in fact when zane was with yc and u, his behavioral issues at home were less. maybe 2008, he was older and more assertive, thus more issues.

ur firm hand suited him well. and you know u are his favourite teacher and still is.

once again, sorry for the frustration he had brought to u and thank u for your patience and ... may i add ... endurance.

i believe in heaven, when zane is made whole, he will come up to u and tell u in words "teacher ethan, thank you. for not giving up on me and helping me."

God bless ur future endeavours.

ur leaving is indeed a great loss to the niche profession of the ASD world, a lamentations for us parents.

jesselyn ng